Silver Pointer

Silvertear

Jag har inte hunnit presentera min nya häst som jag köpte i Onsdags!
Det här är Silvertear eller Tyra som hon kallas, hon är ett Andalusier sto på 2 år. Tyra är just nu 149 cm hög.
Jag köpte Tyra för att jag inte har en vit häst och hon är verkligen en sån där PANG häst! Hon är verkligen ögongodis! Tyra är en unghäst och är därför inte inriden men jag tror att hon kommer att ha en ljus framtid med många målstolpar. Jag kommer att satsa på Frihetsdressyr och vanlig Dressyr på henne.
I beteendet så är hon rätt lugn men det märks att hon är en unghäst. Rätt som det är kan hon sticka iväg eller helt strunta i det man håller på med och börjar leka istället. Men hon är väldigt förstånde och ödmjuk. Hon är väldigt kramig och älskar när man kliar henne bakom örat. Jag tror att Tyra kommer att bli en jättebra häst, inte minst i Dressyr utan också otroligt fin!
 






Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback