Silver Pointer

Embermist/Em

Min nyaste häst Embermist/Em.
Em är en American Paint horse som är 7 år gammal. Hon är 150cm i manken.
Em föddes en varm dag den 7 Juli och tränades av Marley och hans ryttare. Dom testade henne i Barrel Race och Pole Bending med det verkade inte passa henne. Så hon trivs inte så bra med Western trots att hon är en Paint Horse. Hon är faktiskt bra på Dressyr och Fältritt. Något som passar henne, hon är väldigt noggrann och smidig. Hon är också väldigt uthållig och snabb. I beteendet är hon snäll, men som vilken ny häst som helst så är hon lite blyg och nervös. Hon har en känslig mun som man inte får rycka och slita i, sedan är hon väldigt lätt på hjälperna. Man behöver inget spö på henne, vilket är bra, eftersom jag inte äger ett, haha.
 
 
Jag hoppas innerligt att Em kommer att trivas och nå dom högre klasserna i både Fältritt och Dressyr. Jag ser fram emot att se hennes framsteg!
 






Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback