Silver Pointer

Sämre kvalité på mina bilder..?

Hej! Det känns som om mina bilder ha sämre kvalité när jag lägger ut bilder än vad det blir på Bellas och på vissa andars bloggars bilder...,knäppt..
 
          ~ Varför? ~
Jag tror att:
 
  • Det kan vara för att jag har grafik fel.
  • Det kan vara för att jag sparar mina bilder i JPG.
  • Det kan vara för att jag redigerar/beskär mina bilder i Paint, andra gör ju i Gimp.
Kolla skillnaden 
Mina bilder:
 Mina bilder känns mer suddiga och lite mer odetaljerade, och ja, jag har inte på posteffekter.
Bellas bilder 
Bellas bilder är i mycket bättre kvalité och det ser inte alls suddigt ut.
 
Det jag tror mest att det beror på är att det är mina grafikfel, jag vet att Bella inte har grafikfel, så jag tror mest är att jag har grafikfel, men jag vet inte säkert. 
 
Vad tror ni det beror på?
 

 
 





Lite ego att svara på ens egen blogg xD Men jag sparar ALLTID i PNG. Jag tycker personligen att det blir bättre kvalité på bilderna!

2013-07-01 » 22:20:14

Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback